Оновлений звіт про гральне законодавство в Чорногорії, Румунії та в Молдові

Оновлений звіт про гральне законодавство в Чорногорії, Румунії та в Молдові
Feb 21, 2022peter

Чорногорія

Чинне законодавство Чорногорії датується 2004 роком. B той час в 2018 та 2019 роках Міністерство фінансів виступило з ініціативою прийняття нового закону, який буде відповідати останнім тенденціям ігровіої індустрії та кращим практикам ЄС. Грунтуючись на загальнодоступній інформації, на сьогоднішній день в цьому питанні не відбулося ніякого прогресу. Незважаючи на те, що ця ініціатива отримала безліч відгуків з боку галузі, в той час як публікація остаточного проекту закону кілька разів відкладалася. Нещодавно влада оголосила, що остаточний проект нового закону майже завершений і незабаром повинен бути опублікований і представлений національному уряду для початку законодавчої процедури. Регулюючим органом індустрії азартних ігор в Чорногорії є Адміністрація азартних ігор, яка є незалежним органом, що знаходиться під наглядом Міністерства фінансів. Також, як цікавість, варто відзначити, що виграші в азартних іграх в Чорногорії не оподатковуються, незалежно від типу гри або суми виграшу.

Грунтуючись на загальнодоступній інформації, новий проект правил, що стосуються азартних ігор, був опублікований на початку 2021 року і отримав численні коментарі від представників галузі. Таким чином, остаточна пропозиція, швидше за все, введе підвищені концесійні збори для всіх видів ігор і більш широкі правила онлайн-азартних ігор, включаючи заходи з блокування офшорних операторів азартних ігор. Офшорні оператори азартних ігор вже визнані незаконними і їм заборонено надавати свої послуги на території Чорногорії. Такі існуючі заборони повинні дотримуватися шляхом ведення чорного списку IP-адрес, що містить інтернет-домени незаконних операторів. Крім того, згідно з попередніми проектами нового положення, лотерейний сектор буде рухатися в напрямку державної монополістичної лотереї. A це означає, що він, швидше за все, більше не буде відкритий для приватних операторів, оскільки термін дії всіх раніше виданих ліцензій на лотереї закінчився ще в 2016 році. Це означає, що в даний час в країні немає оператора лотереї. У період з 2013 по 2017 рік операторам також дозволили встановлювати термінали для ставок в ресторанах, барах і т.д. Bідповідна можливість була скасована Конституційним судом Чорногорії, оскільки вона була визнана невідповідною чинному законодавству. Термін дії останніх, виданих ліцензій для цих операторів закінчився в 2020 році.

Чинне Положення передбачає ліцензії на ведення грального бізнесу в наземних приміщеннях або онлайн. Організація азартних ігор без укладення концесійної угоди з адміністрацією азартних ігор є кримінальним злочином, караним грошовим штрафом або позбавленням волі на строк до п’яти років у випадках, коли оператор або гравець використовували обман. Видані ліцензії не підлягають передачі, і вони можуть бути надані тільки компаніям, зареєстрованим в Чорногорії, що означає, що в Чорногорії азартні ігри не можуть бути організовані іноземними компаніями. Ліцензовані азартні ігри зазвичай діляться на дві групи: азартні лотерейні ігри (лотерея, бінго, лото, кено та інші подібні ігри з розіграшами) і спеціальні азартні ігри (ігри в казино, ставки та ігри на ігрових автоматах). Ліцензії на більшість азартних ігор видаються за запитом оператора, що відповідає встановленим умовам, за винятком концесій на казино і лотереї, які підлягають конкурсній процедурі, в той час як концесія на лотерею обмежена одним оператором. Ліцензії надаються на певний строк до десяти років і можуть бути продовжені на строк до п’яти років, залежно від Ліцензії.

Ліцензії в основному видаються для наземних азартних ігор, в той час як ліцензії на онлайн-азартні ігри видаються на додаток до вищезазначених наземних ліцензій та розглядаються як доповнення до таких. Ця ліцензія на онлайн-ігри не робить відмінностей між типами онлайн-ігор, тому вона дозволяє її власникам організовувати будь-які азартні ігри (як лотереї, так і спеціальні азартні ігри) незалежно від базового типу наземної ліцензії. Призначений oператор казино, зобов’язаний сплатити одноразовий збір у розмірі 2 мільйонів євро, при цьому аналогічна преміальна плата не передбачена інших видів пільг для азартних ігор. Відповідна плата за казино вважається в галузі занадто високою і, швидше за все, буде врахована в новому законодавстві таким чином, щоб вона була знижена.

Беручи до уваги застарілу законодавчу базу азартних ігор в Чорногорії, слід очікувати, що новий закон усуне всі існуючі недоліки.

Молдова

Організація азартних ігор в Молдові регулюється та здійснюється відповідно до Закону № 291 Про організацію та проведення азартних ігор від 2016 року з поправками, внесеними в 2017 році. Азартні ігри (казино, ігрові автомати, лотереї, букмекерські контори), а також ігри на спритність дозволені в Молдові. Згідно з відповідним законом, організація азартних ігор в Молдові, крім казино, монополізована і знаходиться в руках Національної лотереї Молдови, відповідно до якої азартні ігри і лотереї в Молдові організовуються в рамках державно-приватного партнерства з 2019 року, в основному з великими операторами з ЄС.

Регулюючим органом є Міністерство фінансів, яке займається ліцензуванням та оподаткуванням гральних закладів і визначає їх місце розташування (з урахуванням віддаленості від освітніх, релігійних та аналогічних установ). Мінімальний вік для участі Азартні ігри в цілому в Румунії регулюються Урядовою постановою Про надзвичайний стан 77/2009 про організацію та функціонування азартних ігор в якості основного керівного акта, поряд з подальшими постановами, інструкціями та рішеннями, виданими Національним управлінням азартних ігор, як компетентним органом та частиною центральної державної адміністрації, підпорядкованої Уряду Румунії. Дозволений вік для азартних ігор в Румунії становить 18 років.

в азартних іграх в Молдові становить 18 років (для лотерей і ставок) та 21 рік для всіх інших видів азартних ігор.

Коли справа доходить до азартних ігор в Інтернеті, те ж саме не регулюється в Молдові. Незважаючи на те, що поправки до законів про азартні ігри, внесені в 2017 році, оголосили азартні ігри в інтернеті законними, вони не створили ніяких правових рамок для їх регулювання. Національна лотерея Молдови є єдиним оператором онлайн-азартних ігор, що має ліцензію на діяльність в країні. Ніякої іншої структури регулювання або ліцензування не існує. На додаток до цього неліцензовані іноземні сайти азартних ігор блокуються, але через те, що в країні немає онлайн-казино, лотерей, букмекерських контор, сайтів бінго або покеру, гравці грають онлайн на неліцензійних сайтах без штрафів.

Румунія

Азартні ігри в цілому в Румунії регулюються

Урядовою постановою Про надзвичайний стан

77/2009 про організацію та функціонування азартних ігор в якості основного керівного акта, поряд з подальшими постановами, інструкціями та рішеннями, виданими Національним управлінням азартних ігор, як компетентним органом та частиною центральної державної адміністрації, підпорядкованої Уряду Румунії. Дозволений вік для азартних ігор в Румунії становить 18 років.

Вищезазначена структура встановлює режим ліцензування для всіх азартних ігор, визначених як діяльність з потенційною винагородою за виграш; в якій є публічна пропозиція про участь у грі, за яку учасник сплачує певний вступний внесок; правила якої були схвалені Національним управлінням азартних ігор; і де виграші визначаються після випадкового вибору результатів події. На додаток до вищезазначеного, види діяльності, в яких одержувачі нагород визначаються на основі результатів заходів або конкурсів, що проводяться без участі організаторів, вони також підпадають під визначення азартних ігор. З іншого боку, ігри на спритність і” соціальні ігри “ не підпадають під цю категорію і тому, як правило, виходять за рамки регулювання азартних ігор.

Оператори азартних ігор, які здійснюють будь-який вид діяльності, що підпадає під визначення азартних ігор, викладене вище, повинні отримати відповідну ліцензію на азартні ігри, а також відповідний дозвіл на азартні ігри. Тільки оператори, що базуються в ЄС, ЄЕЗ або Швейцарській Конфедерації, можуть подати заявку на отримання цих ліцензій, і кількість ліцензій на азартні ігри, які можуть бути видані, не обмежена. Це означає, що в Румунії немає юридичної вимоги, щоб організатор був місцевою компанією. Як тільки ліцензія видана, вона дійсна протягом десяти років (за винятком ліцензій на тимчасові азартні ігри, які дійсні протягом 3 місяців), в той час як зазначений дозвіл на азартні ігри має продовжуватися щорічно, за тим же винятком, що і для тимчасових азартних ігор. Вартість ліцензії включає щорічний внесок у громадський фонд відповідальної гри, ліцензійні збори та збори за авторизацію, в той час як вищезгадані збори варіюються в залежності від типу гри і від того, видані вони для району Бухареста або будь-якого іншого румунського міста. Ліцензійні збори визначаються як фіксовані щорічні збори в діапазоні від 5000 євро для томболу або покерних клубів до 95 000 євро для наземних казино, в той час як збори за авторизацію зазвичай прив’язані до доходу оператора (поряд з встановленням мінімального збору, наприклад, 90 000 євро за ставки) або кількість місць / ігрових засобів (наприклад, 3600 Євро за кожен ігровий автомат з необмеженим виграшем). Оператор онлайн-азартних ігор також повинен платити фіксовану щорічну плату, яка коливається від 6000 євро (коли оборот оператора становить менше 500 000 євро) до 120 000 євро (коли оборот оператора перевищує 10 мільйонів євро), при цьому податок на авторизацію також прив’язаний до доходу оператора.

Крім того, регламент відрізняє вищезгадані ліцензії B2C (Ліцензія класу 1) від ліцензій B2B (Ліцензія класу 2), в той час як Ліцензії класу 2 необхідні щодо наступних категорій послуг, що надаються у зв’язку з операціями з азартних ігор:

• Виробники та дистриб’ютори ігрового обладнання;

• Розробники програмного забезпечення для азартних ігор (в число яких також входять оператори потокового онлайн-казино);

• Провайдери хостингу платформ;

• Центри обробки даних;

• Платіжні системи;

• Філії з маркетингу;

а також сертифікаційні органи, аудитори та органи з оцінки відповідності.

Румунія легалізувала азартні ігри в Інтернеті в 2010 році. Національне управління азартних ігор видало свої перші ліцензії на азартні ігри в Інтернеті в 2015 році і відразу ж опублікувало чорний список сайтів, що порушують правила онлайн-азартних ігор в країні, і організувало блокування таких адрес інтернет-провайдерів. З іншого боку, як правило, ліцензовані румунські сайти онлайн-азартних ігор залишаються доступними для іноземців.

У світлі нових змін до встановленої правової бази і очікуваних змін слід зазначити, що існує кілька пропозицій, що стосуються низки обмежень на рекламу азартних ігор (наприклад, реклама заборонена протягом дня), а також інших зобов’язань щодо соціальної відповідальності за азартні ігри (наприклад, заборону розміщення гральних автоматів на відстані менше 200м від освітніх установ і обов’язкове відображення інформаційних банерів про ризики залежності від азартних ігор), а також щодо благополуччя гравців (наприклад, системи організації самовиключення тощо).

Відмова від відповідальності: Юридична фірма “Anđelović, Siketić & Tomić d.o.o.” бажає уникнути неточностей, і, хоча були прийняті всі запобіжні заходи для забезпечення точності інформації, що міститься в цьому звіті, ми не несемо відповідальності за помилки або упущення, якими б вони не були викликані.

ВІДМОВА ВІД ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ: Юридична фірма Anđelović, Siketić & Tomić d.o.o. бажає уникнути неточностей і, хоча були прийняті всі заходи для забезпечення точності інформації, що міститься у цьому звіті, не несе відповідальності за помилки або упущення, незалежно від їх причини.